május 25, 2022

Androbit techmagazin

Az Androbit tényeken alapuló híreivel, exkluzív videofelvételeivel, fotóival és frissített térképeivel maradjon naprakész Magyarország legfrissebb fejleményein.

A Twitter-felhasználók oroszbarát hangulatról árulkodnak Kínában, Peking pedig nem boldog

A Twitter-felhasználók oroszbarát hangulatról árulkodnak Kínában, Peking pedig nem boldog

Az elmúlt hetekben Kína legnépszerűbb közösségi média platformjain több tucat képernyőrögzített bejegyzést fordítottak le és osztottak meg a Twitteren, így a nyugati közönség ritka bepillantást nyerhet a kínai internetbe.

A bejegyzések névtelen Twitter-felhasználók jóvoltából jelennek meg, akik azt állítják, hogy céljuk az, hogy a nyugati közönséget a kínai erősen cenzúrázott platformokon megjelenő oroszbarát vagy nacionalista tartalmak valódi mértékének tárják fel.

A CNN által megkérdezett tisztviselő szerint gyakran a “The Great Translation Movement” hashtag alá esik, vagy egy azonos nevű fiók osztja meg, amelyet egy decentralizált és névtelen csapat üzemeltet, amely Ukrajnáról és más forró témákról szóló népszerű bejegyzéseket gyűjti és fordítja. . Úgy tűnik, sokan, de nem mindegyik, széles körben csodálták vagy megosztották Kínában – idézte a tisztviselő a kiválasztási kritériumokat.

A fiók március eleji elindítása óta már sok barátra és ellenségre tett szert – 116 000 követőt vonzott (és a szám egyre növekszik), és rengeteg kritikát kapott a kínai állami médiától.

A mozgalom Kína állítólagos képmutatására válaszul alakult önmagát ábrázolja Semlegesnek Ukrajnában, még akkor is, ha létezik Kormányzat és közösségi média Oroszbarát beszámolókat terjesztettek – mondta a tisztviselő a CNN-nek.

“Azt akarjuk, hogy a külvilág legalább tudja, mi folyik odabent, mert úgy gondoljuk, hogy belülről semmilyen változást nem lehet végrehajtani” – mondta a tisztségviselő, aki biztonsági okokból kérte, hogy ne azonosítsák.

Rosszhiszeműen?

A kínai állami média bírálta az általa “gondosan kiválasztott tartalomnak” minősített tartalmat. A külföldön kormányzó kommunista párt szócsöve, a People’s Daily azt állította, hogy a mozgalom mögött álló fordítók vétkesek abban, hogy egyes internetfelhasználók „szélsőséges kijelentéseit” „az egész országnak” tulajdonították.

A nacionalista Global Times azzal vádolta a csoportot, hogy “rosszhitű kínaiul beszélő színészek”, és egyik véleményírója azt állította, hogy a csoportban “külföldi ellenséges erők” vannak, amelyek “pszichológiai háborút folytatnak Kína ellen”.

READ  Macron és Le Pen összecsapnak a választási vitában

A Kínán kívüli médiaszakértők arra figyelmeztettek, hogy a kiadványok nem adnak átfogó képet a kínai közvéleményről, és úgy tűnik, legalábbis részben a sokkérték miatt választották őket – de továbbra is hasznosak lehetnek ezeknek az elemeknek a kiemelésében a kínai média világában. .

A kritikusok azt is mondják, hogy a csoport tweetjei az elfogultság bizonyítékát mutatják – például azokban a bejegyzésekben, amelyek Kínát a náci Németországgal hasonlítják össze.

Szakértők szerint a kínai közösségi médiában egyre nagyobb teret hódító bejegyzéseket az erősen cenzúrázott környezet fényében kell vizsgálni, ahol a nacionalista hangok virágoznak, a liberális hangok pedig nagyrészt visszaszorultak vagy cenzúráztak.

A CNN-nek nyilatkozó tisztviselő azonban azt mondta, hogy a cél az volt, hogy felhívják a figyelmet az ilyen posztok megjelenésére – amelyek egy része híres influencerektől származik, a kommentek több ezer lájkot kaptak, vagy VIP-tagoktól, sőt a kormány által támogatott hírügynökségektől is.

“Célunk, hogy felhívjuk a figyelmet a kínai közvélemény helyzetére, akár spontán interakciók eredménye (vagy a kormány cenzúrája)” – mondta az illetékes.

“Szeretnénk ellensúlyozni a kínai állami média erőfeszítéseit azzal, hogy olyan tartalmakat mutatunk meg a Nyugatnak, amelyeket nem akarnak megmutatni.”

kettős üzenetek

A csoporttal szembeni kínai állami média ellenállása rávilágít arra az érzékenységre, hogy Kína hogyan akarja magát a világ színpadán bemutatni, különösen akkor, amikor az volt. Diplomáciai kötélen próbálok járni Oroszország és a Nyugat között Ukrajna felett.

Kína gyakran két különböző narratívát próbált bemutatni – az egyiket a hazai, a másikat a külföldi közönségnek. Ezt a nyelvi akadály és az online ökoszisztéma teszi lehetővé, amely blokkolja az olyan alkalmazásokat, mint a Facebook, a Twitter és az Instagram. A nagyszerű fordítói mozgalom mindkét korlátot lebontja.

mondta David Bandorsky, a China Media Project igazgatója, amely a Hongkongi Egyetem Újságíró- és Médiatudományi Központjával közösen zajló kutatási program.

És ami Ukrajnát illeti, Kína igyekezett magát – legalábbis a külföldön élő közvélemény előtt – elfogulatlannak és a béketeremtésbe fektetettnek ábrázolni. Bandersky azonban azt mondta, hogy az otthoni médiavisszhangja más történetet mesél el.

READ  Ken Tanaka: 119 éves korában meghalt a világ legidősebb embere Japánban

„Ha csak a (kormányzati) médiavisszhangot nézzük, nagyon nehéz semlegességről beszélni… Csak annyit mondtak, hogy fokozzuk a dezinformációt, és igazodjunk Oroszországhoz a narratívák tekintetében.”

Bár az államilag támogatott média hangneme egyértelmű, a szakértők szerint Kínában nehéz felmérni a közvéleményt pusztán a közösségi médiából, még akkor is, ha népszerű influencerekről vagy vírusos posztokról van szó.

Mint bárhol a világon, a közösségi médiában is szélsőségesek lehetnek a nézetek. Kínában a szélsőséges manipuláció és a szélsőséges cenzúra gyakran felerősíti a választott hangokat.

„A hatóságok minden bizonnyal érdeklődnek kedvenc online regényük népszerűsítésében, és megvannak a technikai és politikai eszközeik a „közvélemény bocsánatmentes irányításához” – mondta Florian Schneider, a hollandiai Leiden Asia Center igazgatója.

“Nem szabad alábecsülnünk a közösségi média algoritmusainak erejét: ahogy az oroszbarát kijelentések általánossá válnak, egyre több lájkot és megosztást kapnak, így láthatóbbá válik” – mondta.

Elnyomott hangok, visszhangkamrák

A helyzet bonyolult: Pekingnek is van oka aggódni az ultranacionalista hangok miatt, amelyeket a platformok időnként cenzúráznak. És bár az elmúlt években a nacionalista retorika egyre dominánsabbá vált az interneten, előfordulhat, hogy a hangos hangok többsége nem jelenik meg.

Bandorsky szerint az analógia az lenne, ha figyelembe vennénk a nagyon konzervatív hangokat az amerikai médiakörnyezetben, és feltételeznénk, hogy ez az amerikai nézőpontot képviseli.

“Tehát a veszély ebben a fajta visszhangkamra-tartalomban rejlik, amelyről feltételezhetjük, hogy Kínát és annak perspektíváját képviseli, és valójában sokkal összetettebb ennél” – mondta.

Ami Ukrajnát illeti, Maria Rybnikova, a Georgiai Állami Egyetem Globális Információs Tanulmányok Központjának igazgatója azt mondta, hogy “alternatív hangok beszélnek a háborúról… de ezek nem dominánsak, nem hangosak vagy nem láthatók”. Hozzászólásaik vagy cenzúrázottak, vagy nehezen észlelhetők, mivel a közösségi média felhasználói kóddal és utalással ellentétes nézeteiket fejezhetik ki.

Azt is megkérdezi, hogy a dolgok másként alakulnának-e, ha nem lennének képek a bombázott ukrajnai városokról vagy a buchai atrocitásokról Kínában betiltották.

“Ha az emberek látnák ezeket a képeket és jeleneteket, az más történet lenne? Felfogná a különböző hangokat?”

READ  Ukrajna „azonnali tűzszünetre” és az oroszok kivonulására törekszik az első közvetlen tárgyalásokon Putyin folyamatos inváziója idején

A Great Translation Movement tisztviselője azt mondta, remélik, hogy a mozgalom segíteni fogja Pekinget abban, hogy tompítsa a retorikát ezeken a platformokon, hogy több hangnak legyen helye.

“A Kínában ma uralkodó retorika szerint nagyon korlátozott a tere a racionális gondolkodású embereknek, hogy megszólaljanak” – mondta a tisztviselő.

“Még ha megszólal, és nem törölték, akkor is kapsz spamet… és az emberek azt mondanák, hogy kém vagy… maguknak az embereknek a méltósága megsemmisült.”

A CNN pekingi irodája hozzájárult ehhez a történethez.