február 29, 2024

Androbit techmagazin

Az Androbit tényeken alapuló híreivel, exkluzív videofelvételeivel, fotóival és frissített térképeivel maradjon naprakész Magyarország legfrissebb fejleményein.

Harry herceg feladja a rágalmazási pert a Mail on Sunday kiadóval szemben

Harry herceg feladja a rágalmazási pert a Mail on Sunday kiadóval szemben

Harry herceg visszavonta rágalmazási perét a Mail on Sunday kiadója ellen – közölte az Associated Newspapers.

A 39 éves sussexi herceget beperelték egy közfinanszírozott biztonsági intézkedéseiről szóló cikk miatt, amikor az Egyesült Királyságba látogatott, miután lemondott vezető királyi tisztségéről.

Azt mondta, hogy a herceget terheli a kiadó 250 000 font jogi költsége.

A 2022 februárjában megjelent Mail on Sunday cikke arról számolt be, hogy a herceg jogi kifogást emelt a Belügyminisztérium ellen a közfinanszírozott biztonságának megváltoztatása miatt, amely azután történt, hogy megszűnt a királyi család tagja, és az Egyesült Államokba költözött.

Miután az ügyet megszüntették, Sussexék szóvivője azt mondta, hogy a herceg ehelyett családja biztonságára és a Belügyminisztérium elleni jogi perére összpontosít.

„A fókusz továbbra is ott van, és a családja biztonságán van, nem pedig ezeken a jogi lépéseken, amelyek folyamatos platformot biztosítanak az évekkel ezelőtti hamis postai követelésekhez” – mondták.

A Daily Mail szerint a hercegnek akár 750 000 font költséggel kell szembenéznie, de a sussexi család szóvivője szerint a költségeket még nem határozták meg, és „túl korai” találgatni.

A most visszavont rágalmazási ügy elkülönül a herceg azon vádjaitól, hogy illegálisan szereztek információkat az Associated Newspapers ellen, amelyek bíróság elé állnak.

Az Associated Newspapers elleni régóta húzódó rágalmazási ügyében a herceg azt állította, hogy a történet hamisan azt sugallta, hogy „hazudott”, és „cinikusan” megkísérelte manipulálni a közvéleményt.

A főcím szerint a herceg „megpróbálta titokban tartani a kormánnyal folytatott jogi csatáját a rendőri testőrök miatt”, ügyvédei pedig azt mondták, hogy a cikk „a feddhetetlensége és őszintesége elleni támadás volt”.

Mielőtt az ügyet megszüntették volna, idén május 17-től július 31-ig háromnapos tárgyalást terveztek.

A múlt hónapban Harry herceg egy részét elvesztette a jogi csatában, miután ügyvédei nem tudtak meggyőzni egy bírót, hogy dobja ki az Associated Newspapers védelmének egy részét.

Nicklen bíró szerint az újságcsoport azon érvelése, miszerint a cikk „őszinte vélemény”, „valódi kilátások” volt a sikerre.

Harry herceg az elmúlt években számos jogi ügyben érintett, amelyek többsége még nem zárult le. Tartalmazzák: