július 20, 2024

Androbit techmagazin

Az Androbit tényeken alapuló híreivel, exkluzív videofelvételeivel, fotóival és frissített térképeivel maradjon naprakész Magyarország legfrissebb fejleményein.

Oroszország „nemkívánatosnak” nyilvánította a The Moscow Times-t a kritikák leküzdése közepette

Oroszország „nemkívánatosnak” nyilvánította a The Moscow Times-t a kritikák leküzdése közepette

Az orosz főügyészség szerdán „nemkívánatos szervezetnek” nyilvánította a The Moscow Times című internetes újságot, amely az orosz emigráns közösség körében népszerű.

Ez a találkozó közbejön Szigorú fellépés Kritikusan A média Ez azt jelenti, hogy az újságnak le kell állítania működését Oroszországban, és minden orosz, aki együttműködik az újsággal, öt év börtönbüntetést kaphat.

Ez súlyosabb eljárás, mint „Külföldi ügynök” megnevezés Novemberben új médiatörvényt vezettek be, amely fokozott pénzügyi ellenőrzésnek veti alá az egyéneket és szervezeteket, és megköveteli, hogy nyilvános anyagaikban jól láthatóan szerepeljenek a külföldi ügynöknek nyilvánító felhívás.

A Moscow Times már 2022-ben áthelyezte szerkesztői tevékenységét Oroszországból, miután olyan törvényt fogadott el, amely szigorú büntetést ír elő az orosz hadsereg és szövetségesei számára sértőnek ítélt anyagokra. Háború Ukrajnában.

A magazin angol és orosz nyelven jelenik meg, de orosz nyelvű weboldalát több hónappal az ukrajnai háború kezdete után blokkolták Oroszországban.

A döntésről a szerkesztőknek írt feljegyzésben az újság azt írta: „A Moscow Times nemkívánatosként való megjelölése a legújabb erőfeszítés a sok közül, hogy elnyomják az igazságról Oroszországban és az ukrajnai háborúról szóló tudósításainkat… Ez a megjelölés Megnehezítjük a munkánkat, az oroszországi újságírók és koordinátorok leleplezése büntetőjogi felelősségre vonás kockázatával jár, és a források vonakodóbbá teszik, hogy beszéljenek velünk.

Az újság azt mondta: „Nem hajlandóak engedni ennek a nyomásnak, és nem vagyunk hajlandóak hallgatni.”

Az újság 1992-ben indult napi nyomtatott napilapként, amelyet ingyenesen terjesztettek éttermekben, szállodákban és más külföldiek által látogatott helyeken, akiknek jelenléte Moszkvában a Szovjetunió összeomlása után megnövekedett. Az újság ezután hetilapra csökkentette nyomtatott kiadását, majd csak 2017-ben vált elérhetővé az interneten.

Oroszország az elmúlt években emelkedett Szisztematikusan megcélozza az embereket és a Kreml-kritikus szervezetek, amelyek közül sokakat „külföldi ügynököknek”, néhányat pedig „nemkívánatosnak” minősítenek. További spamnek minősített hírügynökségek: Független Novaja Gazeta újság, Ki a szerkesztő? Dmitrij Muratov Béke-Nobel-díjat kapott, ill Meduza online híroldal.

READ  Oroszország katonai offenzívája Ukrajnában: csatatér előretörés, ostromtaktika és elakadt konvoj

Oroszország prominens ellenzéki személyiségeket is bebörtönzött, köztük egy korrupcióellenes aktivistát Alekszej Navalnij, Ki volt ő Vlagyimir Putyin elnök A legsürgetőbb helyi ellenség és ellenfelek Vlagyimir Kara-Murza És Ilja Jasin.