november 26, 2022

Androbit techmagazin

Az Androbit tényeken alapuló híreivel, exkluzív videofelvételeivel, fotóival és frissített térképeivel maradjon naprakész Magyarország legfrissebb fejleményein.

Az új Euronews tulajdonosát, az Albac Capitalt kapcsolatba hozták a magyar miniszterelnök tanácsadójával

Az Euronews médiahálózat részvényeinek többségét egy olyan cégnek adják el, amelyet Orbán Viktor magyar miniszterelnök kulcstanácsadójának fia vezet, akit a sajtószabadság ellenségeként sokat bíráltak.

Az Euronews december 17-én jelentette be, hogy az Alpac Capital portugál befektetési cég, az ismert magyar és orbáni tanácsadó, Mario David fia, Pedro Vargas David vezérigazgatója megvásárolja a részvények 88 százalékát Naguib Sawiris egyiptomi elnöktől.

Az elmúlt években az Euronews bevétele csökkent, és az Európai Bizottság is támogatta.

A vételárat nem közölték, de a tervezett tőkeemelés tovább növelheti a portugál tulajdoni részesedést a 15 nyelven tartalmat szolgáltató, 145 millió embert elérő, problémás csatornában.

Az RFE / RL megkereste Pedro Vargas Davidet az Euronews felvásárlásával kapcsolatos kérdéseivel, de még nem kaptak választ.

Orbán alatt van Magyarország Vésett Jogvédő csoportokat azzal vádolnak, hogy befolyásolják a médiaszabályozó hatóságokat, hogy rossz eredményeket értek el a médiaszabadság terén, megcélozzák és kritizálják a médiát és az újságírókat, valamint finanszírozzák a kormánypárti médiát.

2010-ben, amikor Orbán másodszor is visszatért a miniszterelnöki posztba, Magyarország a 23. helyen állt a Sajtószabadság Sajtóban. 2021-ben a 92. helyre esett vissza.

Mario David, az Alpac Capital vezérigazgatójának édesapja jobboldali portugál politikus, volt Európai Parlamenti képviselő, Orbán jelenlegi uniós ügyekkel foglalkozó tanácsadója. Az Európai Parlament legnagyobb pártja, a Közép-Jobboldali Európai Néppárt alelnöke is volt.

Egy lépés Lista Mario David a Miniszterelnökség honlapján 2021 végéig szóló szerződést írt alá, és ingyenes tanácsadást kínál Orbánnak.

Az RFE/RL felvette a kapcsolatot a Miniszterelnöki Hivatallal Mario David Urbannal való kapcsolatáról, de még nem kapott választ.

Orbán és Mario David a berlini fal leomlása óta ismerik egymást, és 2016 áprilisában Orbán “igaz barátnak” nevezte Mario Davidet, amikor Lisszabonban a Magyar Érdemrend Középkeresztjével tüntették ki. Portugál politikus kapta a kitüntetést “a magyar érdekek támogatásáért”.

READ  Magyarország a leggyorsabban növekvő minimálbérrel rendelkező országok közé tartozik?

Amikor Antonio Costa portugál miniszterelnök 2020 nyarán Budapestre látogatott, Mario David egy magyar delegáció tagjaként vett részt egy találkozón – írja az Observer portugál online kiadvány.

Pedro Vargas David, aki a Harvardon tanult, és a McKinsey & Company Management Consulting-nál dolgozott, számos kapcsolattal rendelkezik Magyarországgal, és magyarországi profilra épül. Index A magazin 2019-ben Budapesten élt.

Pedro Vargas David 2017-ben alapította a Közös Befektetési Alapot EXIM, Magyarország hivatalos export-hitel cége. 5,25 százalékos részvény- és igazgatósági részesedéssel rendelkezik a 4iG magyar hírközlési cégben, amely több állami megbízást nyert el az informatika területén.

“Európa CNN”

Az Euronews-t 1990-ben „Európai CNN” néven alapították, és kezdetben a Közszolgálati Műsorszolgáltatók Európai Szövetségének a kezében volt.

2015-ben Xavier egyiptomi elnök lett a luxemburgi székhelyű Media Globe Networks fő tulajdonosa. Az amerikai Comcast távközlési vállalat tulajdonában lévő NBC News 2020-ban eladja az Euronews 25 százalékos részesedését a Savirisnek.

Miután eladták az Alpac Capitalnak, az Euronews fennmaradó 12 százaléka egy köztévé társaságokból és helyi hatóságokból álló konzorcium kezébe kerül.

Az Európai Bizottság, az Európai Unió irányító testülete évek óta jelentős támogatásokat nyújt az Euronews számára.

Politika 2014 és 2018 között, 2019-ben az Európai Számvevőszék aggodalmának adott hangot amiatt, hogy az Euronews 122 millió eurós (138 millió dolláros) finanszírozásra támaszkodott az Európai Bizottságtól, ami a vállalat éves bevételének egyharmadát teszi ki.

Az Európai Bizottság névtelenül maradni kívánó szóvivője márciusban azt mondta az RFE/RL-nek, hogy úgy döntött, megújítja partnerségi megállapodását az Euronews-szal.

A júliusban aláírt megállapodás 2023-ig szól, és “közvetlen pénzügyi kötelezettségei nincsenek, de lehetővé teszi a bizottság számára, hogy konkrét finanszírozási megállapodásokat írjon alá” – mondta a szóvivő.

Az ellenőrök szerint 2019-ben az Európai Bizottságnak, amelyet korábban azért kritizáltak, mert apró lépéseket tett a sajtószabadság elleni támadások visszaszorítása érdekében, rendelkeznie kell egy olyan mechanizmussal, amely ellenőrzi, hogy az Euronews „eleget tesz-e a szerkesztői pártatlanság megőrzésére vonatkozó kötelezettségvállalásának”.

READ  Németország: Orbán Viktor Olaf Scholes kancellárral tárgyal Berlinben | Hírek | DW

A bizottság szóvivője az RFE/RL-nek nyilatkozva azt mondta, nem kommentálta a tulajdonosváltást, és hozzátette, hogy az Euronews magánszervezet, és az EU-nak nincs érdekeltsége a csatornában, és nincs szerepe a finanszírozásban, az irányításban vagy a személyzet ellátásában. Eredmények.

„Szorosan nyomon követjük a fejleményeket, hogy a cég irányításában vagy szerkesztői munkafolyamatában bekövetkezett változások ne érintsék szerződéseinket” – mondta a bizottság szóvivője.