február 22, 2024

Androbit techmagazin

Az Androbit tényeken alapuló híreivel, exkluzív videofelvételeivel, fotóival és frissített térképeivel maradjon naprakész Magyarország legfrissebb fejleményein.

Harry herceg „nagyszabású” telefonhackelés áldozata lett az Egyesült Királyság Legfelsőbb Bíróságának szabályai szerint

Harry herceg „nagyszabású” telefonhackelés áldozata lett az Egyesült Királyság Legfelsőbb Bíróságának szabályai szerint

Hannah McKay – Reuters

Harry herceg júniusban tért vissza az Egyesült Királyságba, hogy bíróság elé álljon.


London
CNN

a Sussex hercege Pénteken 140 600 fontot (179 000 dollárt) ítéltek meg neki, miután az Egyesült Királyság Legfelsőbb Bírósága úgy döntött, hogy „nagyszabású” telefonfeltörés áldozata lett. Mirror Group Newspapers (MGN) 2006-tól 2011-ig.

Fancourt bíró úgy ítélte meg, hogy az MGN által Harry hercegről közzétett 15 történet illegális módszerekkel gyűjtött információkat, mint például a hangpostaüzenetek feltörése és magánnyomozók használata.

Összesen 33 cikket nyújtottak be megfontolásra, de a bíró úgy ítélte meg, hogy „nem a telefonos hackelés volt az egyetlen újságírói eszköz akkoriban, és a többi 18 cikkel kapcsolatos állításai nem állták ki a gondos elemzést”.

Sussex hercege beperelte a The Daily Mirrort, a Sunday Mirrort és a Sunday People-t kiadó brit lapcsoportot, valamint három másik felperest, azt állítva, hogy újságírói csaknem 15 éven keresztül illegálisan lehallgatták a hangpostákat és más tiltott eszközöket használtak.

Ügyvédje, David Sherborne a londoni bíróság előtt felolvasott nyilatkozatában Harry herceg az MGN felett aratott győzelmét „nagy napnak nevezte az igazságnak és az elszámoltathatóságnak”.

„A bíróság kimondta, hogy a Mirror Group mindhárom újságánál (a Mirrornál, a Sunday Mirrornál és a The People-nél) több mint egy évtizede szokásosan és széles körben folytattak illegális és bűncselekményeket.” – mondta az öreg királyi.

Harry herceg sürgette a pénzügyi szabályozó hatóságot, a Fővárosi Rendőrséget és az ügyészeket, hogy „tegyék meg a brit közvélemény iránti kötelességüket, és vizsgálják ki a cég és a törvénysértők elleni vádakat”.

Nagy-Britanniában és a világban is „szabad és tisztességes sajtót” szorgalmazott, mondván, hogy „bármi más megmérgezi a szakma kútját, amelytől mindannyian függünk”.

Hozzátette: „A mai ítélet bizonyíték és bizonyíték. Azt mondták nekem, hogy a sárkányok leölése megéget. De a mai győzelem fényében, valamint annak fontossága, hogy megtegyük, ami a szabad és tisztességes sajtóhoz szükséges, ez megéri fizessen. A küldetés folytatódik.”

READ  Letartóztatták a Grease színészét, Eddie Disney-t egy idősek otthonában történt betörés és birtokháborítás miatt

A herceg jogi csapata közölte, hogy a bíróság által biztosított „rövid határidő” miatt nem tudta személyesen nyilatkozatot tenni.

Az ítéletet összefoglalva a bíró elmondta, hogy a kiadó 1996-ban kezdett telefonhackelni, és ez a gyakorlat „azokban az években még elterjedt” volt az MGN-nél 2006 és 2011 között, de a herceg telefonját „csak szerény mértékben törték fel. ”. ”

Az MGN szóvivője azt mondta, hogy a kiadó üdvözölte a döntést, „amely megadja a vállalat számára a sok évvel ezelőtti események utáni előrelépéshez szükséges egyértelműséget” – írja a PA Media.

Hozzátette: „Ahol történelmi visszásság történt, fenntartás nélkül elnézést kérünk
A szóvivő hozzátette: „Teljes felelősség és megfelelő kártérítés fizetése”.

A herceg több mint 130 év után a brit királyi család első magas rangú tagja lett, aki tavaly júniusban bíróság elé állt.

Szerezze meg az ingyenes királyi hírlevelet

Iratkozzon fel a Royal News szolgáltatásra a CNN-negy heti hírlevél, amely bemutatja a királyi család belső pályafutását, hogy mit csinálnak nyilvánosan és mi történik a palota falai mögött.

Az MGN ügyvédje, Andrew Green törvényszéki és részletes kihallgatás alá helyezte Kinget, kikérte őt követeléseinek részleteiről, és néha arra hagyta, hogy emlékezzen írásos nyilatkozatának egyes részeire vagy bizonyítékokat találjon.

Júniusban Harry herceg beszámolt a tárgyalóteremben arról, hogy a sajtó milyen szorongást okozott neki fiatalkorában, mondván, hogy az MGN által publikált cikkek „pusztító szerepet” játszottak serdülőkorában.

A per csak egy a Sussex hercege által a nagy brit lapkiadók, köztük Rupert Murdoch News Group Newspapers (NGN) és a Daily Mail kiadók, az Associated Newspapers Limited ellen indított perek közül. Az NGN kiadja a The Sun című újságot, és korábban a News of the Worldet készítette, amelyet 2011-ben önállóan zárt le. Telefonos hackelési botrány.

Ez egy fejlődő történet, és frissítésre kerül.